Charlotte Adelgaard, som har en bakgrund inom försäljning, arbetade tidigare för storbolag som Oracle, Cisco Systems och SAP i Kanada och USA. Sedan nästan två år tillbaka är hon en av ledarna på SuperOffice, ett av Nordens största SaaS-bolag inom CRM-branschen med målet att nå 1 miljard i omsättning.
Efter att ha köpts upp av PE-firman Axcel för ett år sedan, har SuperOffice växt till att bli störst i Norden inom CRM och hjälper mellanstora B2B-företag att bygga starka och långsiktiga relationer med sina kunder för att öka effektiviteten och intäkterna.
SuperOffice grundades redan 1990 i Norge och 1991 i Sverige och har över 5000 kunder och närmare 300 anställda i sju länder runt om i Europa. Bolaget har fokus på sälj, kundservice och marknad och har haft en ökning på 24% i omsättning jämfört med 2021, med en växande prenumerationstjänst. Målet är att inom fem år nå 1 miljard i omsättning.
Charlotte Adelgaard ser den spännande tillväxtresan och arbetet med organisationen som en utmaning, där hon kan lära sig mycket från mindre organisationer jämfört med de stora bolag hon tidigare arbetat på. De senaste två åren har hon drivit bolagets tillväxt och utvecklat erbjudandet för marknaden med flera spännande nyckelroller inom sälj och marknad både i Sverige och i den centrala organisationen.
SuperOffice fokuserar också på att optimera resurserna och förbättra produkten för att ligga i framkant när det kommer till utveckling. Adelgaard ser också en stor potential i att fortsätta växa på befintliga marknader och ta mer mark på nya marknader. Bolagets mål framåt är att bygga en bra och hälsosam verksamhet för de anställda i minst 30 år till.