Deloitte Digital har nu officiellt lanserats i Sverige och presenterar stolt en splitterny studio som blir en samlingsplats för design, kommunikation och teknologi. Den innovativa studion kommer att sammanföra expertis från både den tidigare Mobiento-designstudion och den kreativa byrån ACNE.
En ny era av kreativitet och teknologi
– Fundamentet för hela Deloitte Digital är att vi ser att nya problem – oavsett om de är drivna av ny teknologi, kundernas förväntningar, växande konkurrens, globala kriser eller samhällsförändringar – kräver nya idéer för att skapa en ny typ av tillväxt, säger Emil Salonen, Partner på Deloitte Digital.
Deloitte Digital, en självständig enhet inom Deloitte’s omfattande globala nätverk, har som mål att kombinera strategi, kreativitet, design och teknologi. Allt detta i syfte att ta sig an och lösa sina kunders mest akuta utmaningar.
Mötet mellan idéer och verksamhet
– Vår arbetsmetod för att ta fram nya idéer handlar om att föra samman olika perspektiv. Vi tror på kraften som uppstår när nyskapande, emotionella, och kulturellt förankrade idéer möter den strategiska, tekniska och kommersiella designen av affären, säger Ori Mace, CEO på ACNE.
Studiolokalen, strategiskt placerad i samma byggnad som Deloittes huvudkontor i Stockholm, erbjuder nu en plats där Deloitte Digitals kunder och partners kan samlas, brainstorma och forma framtiden.
– I vår nya studio på Tulegatan 15 kommer vi kunna erbjuda våra kunder hela bredden av Deloitte Digitals kunnande inom strategi, kreativitet, design och teknologi, betonar Johan Markborg, Partner på Deloitte Digital.
Invigning med stil
Den nya studion kommer att invigas den 21 september med en inspirationsdag som toppas med en stor inflyttningsfest. Gästlistan för dagen är imponerande med talare från företag som Apple, Google, Salesforce och Audi. Tillsammans med Deloitte Digital kommer de att diskutera en rad spännande ämnen, allt från AI och hållbarhet till konst och sport.
Snabbfakta om Deloitte Digital
- Global närvaro i 35 länder med 50 studios.
- Cirka 25 000 anställda globalt.
- 150 anställda i Sverige.
- Samarbeten med stora aktörer såsom IKEA, Netflix och Stena Line.