I Sverige har telekombranschen alltid varit i framkant jämfört med övriga Europa och nu tas nästa steg. Som ett resultat av pandemin har behovet av att kunna hantera flera kommunikationskanaler än endast samtal ökat. Dstny Sverige, lanserar därför nu en omnikanalslösning som ska definiera framtiden för affärskommunikation och telekombranschen.
Nu lanserar Dstny Sverige, sitt nya kommunikationsverktyg som tar nästa steg i utvecklingen av telekombranschen. Idag använder både små och större företag flera olika kanaler för att kommunicera både externt och internt. Med en omnikanalslösning samlas alla dessa på ett och samma ställe i syfte till att underlätta affärskommunikation och det vardagliga arbetet för alla.
Idag utmanas samtal som kommunikationssätt av bland annat livechattar, sociala medier, e post och webbformulär. Kunder som tar kontakt med företag förväntar sig att få hjälp i den föredragna kanalen snabbt och enkelt. Detta har omdefinierat hur kunder och företag kommunicerar med varandra. Allt fler individer föredrar nu andra typer av kommunikationskanaler istället för samtal som huvudform. Utifrån bland annat dessa insikter från marknaden samt dialog med kunder identifierade Dstny ett behov att bredda sitt affärsområde utöver telefonitjänster.
”Behövde bygga en kommunikationslösning som samlar alla kanaler på ett ställe”
– Efter pandemin har det blivit alltmer märkbart att antalet kommunikationskanaler ökat och att enbart telefoni inte längre är det självklara valet. Detta har inte bara påverkat telekombranschen men även våra kunder som nu har ett utökat behov. För att möta behovet var lösningen självklar för oss, vi behövde bygga en kommunikationslösning som samlar alla kanaler på ett ställe. Resultatet blev MyDstny Omnichannel. En enkel och användarvänlig omnikanalslösning kommer underlätta och effektivisera arbetet för många av våra kunder. Det kommer även möjliggöra mindre företag att kommunicera med sina kunder i samma förmåga som större företag gör, säger Claes Lindholm, VD på Dstny Sverige.
Inom telekombranschen var Sverige tidigt ut med att flytta över telefoni- och växeltjänster till molnet. Nu erbjuds molnbaserade växellösningar runtom i världen. Nästa steg i utvecklingen enligt Dstny Sverige är en lösning som får ihop företagets kommunikationsvägar på ett enkelt sätt med hjälp av AI och analytics.
”Vi måste anpassa oss utefter den efterfrågan som finns på dagens marknad”
– Företag där ute har bara denna väg att gå om de vill leverera på en optimal kundupplevelse i dagens digitala marknad. Vi måste kunna anpassa oss utefter den efterfrågan som finns på dagens marknad för att kunna säkerställa framtidens marknad. Det har varit kärnan i vårt arbete och syftet bakom MyDstny Omnichannel. En nyckel i framtagningen av MyDstny har även varit att möjliggöra en flexibel och enkel lösning. Varje företag fungerar olika och därför måste de själva kunna välja vilka kanaler som ska ingå i MyDstny. Allt vårt arbete syftar till att i slutändan underlätta affärskommunikation för alla, avslutar Claes Lindholm.