Dyson är känt för sina banbrytande innovationer och sin karaktäristiska design inom bland annat dammsugare, hårvård, luftvård och nu senast hörlurar. Nu växlar Dyson upp sin kommunikation på de skandinaviska marknaderna med Patriksson som ny byråpartner.
Internationellt har Dyson haft en explosionsartad tillväxt de senaste dryga tio åren, och sedan drygt fem år är Dyson etablerat i Norden, både genom egna butiker, återförsäljare och online. Produkternas överlägsna egenskaper och säregna design har skapat ett stort habegär både bland teknikkräsna och stilmedvetna konsumenter. I takt med att Dysons produktportfölj växer inom både befintliga och nya kategorier har behovet av att utveckla den lokala kommunikationen ökat. I upphandlingen av ny skandinavisk byråpartner föll valet på Patriksson.
– Patriksson imponerade med en omedelbar intuition kring vårt varumärkes målgrupper och möjligheter, och sitt innovativa förhållningssätt till nya medier och aktiveringar. Dessutom har Patriksson stor kunskap och expertis i Skandinavien där vi växer snabbt, säger Julia Alqvist, PR-chef på Dyson Norden.
– Dyson har i grunden förändrat varje produktkategori som man gett sig in i. Det är ett varumärke med innovation och hållbarhet i framsätet som genom sin “doing more with less”-strategi inspirerar både konsumenter, konkurrenter och oss som ny byråpartner. För oss är det extra kul med ytterligare ett skandinaviskt uppdrag för att befästa vår position som en skandinavisk partner med lokal närvaro och expertis i alla länder, säger Jesper Kling, vd på Patriksson Group.
Samarbetet mellan Dyson och Patriksson inleddes vid årsskiftet och innefattar kommunikationsuppdrag på de skandinaviska marknaderna över hela produktsortimentet.