Gritify, det framstående SaaS-bolaget inom rekrytering, tar nu ytterligare kliv framåt genom att implementera avancerad AI-teknik i sin tjänst. Med en databas som nu innehåller 25 000 talanger och över 11 000 framgångsrika matchningar bara detta år, sätter bolaget en ny standard för hur rekryteringsprocessen kan se ut.
En unik kombination av AI-tekniker
Genom att kombinera generativ AI med särskiljande AI, kan Gritify automatisera och optimera matchningsprocessen på ett sätt som tidigare inte varit möjligt. Generativ AI tar hand om automatiseringen av arbetsuppgifter, som att mata in rekryteringskriterier, medan särskiljande AI identifierar mönster i rekryteringsprocessen.
– Våra kunder är väldigt nöjda. Det frigör tid och ger företagen ovärderliga insikter om hur attraktiva de är, förklarar Carl-Magnus Fernqvist, VD på Gritify.
Anonymitet och fördomsfrihet i centrum
Gritify skiljer sig från traditionella rekryteringstjänster genom att erbjuda en plattform där talanger, som inte aktivt söker jobb, kan skapa profiler. Dessa talanger kontaktas endast när det finns en perfekt matchning med ett rekryterande företag, vilket garanterar att alla önskemål och krav uppfylls. Dessutom prioriterar tjänsten anonymitet och en fördomsfri rekryteringsprocess.
Snabb onboarding och effektiv matchning
Med det nya onboardingflödet kan nya kunder komma igång på bara 15 minuter, och de första matchningarna sker ofta inom ett dygn.
– Vi ligger väldigt långt fram för att effektivisera matchningen ytterligare och inte slösa med människors tid. Den mänskliga expertisen ska användas där den är viktig, till exempel för att bedöma talangers personliga egenskaper och avgöra i vilka företagskulturer de skulle passa in, säger Carl-Magnus Fernqvist.