Hinge, känd för sin slogan ”designed to be deleted”, har snabbt etablerat sig som den ledande dejtingappen för meningsfulla relationer i Sverige och Norden sedan dess lansering i november 2022. Med en stark närvaro och topplaceringar i nedladdningssiffror, understryker appens framgång Match Groups satsning på den europeiska marknaden.
En expansion som bär frukt
Under de senaste 18 månaderna har Hinge framgångsrikt lanserats i flera europeiska länder, inklusive Italien, Spanien, Tyskland och Frankrike, och har blivit en av de mest nedladdade dejtingapparna på dessa marknader. Dess popularitet sträcker sig även till Storbritannien och Australien, där den toppar listan över dejtingappar.
Innovativa funktioner som lockar
Hinges engagemang för att främja meningsfulla kontakter har resonerat väl hos användare i Norden. Genom införandet av ’Prompts’ och ”Voice Prompts”, uppmuntrar appen användarna att dela med sig av sin personlighet och fungerar som isbrytare för djupare samtal.
Forskning bakom framgången
Hinge Labs, ett team bestående av forskare och beteendevetare, utforskar vad som gör användare framgångsrika på appen. Hinge skiljer sig från andra dejtingappar genom att skicka ut en nöjdhetsundersökning, ”We Met”, till sina användare för att samla in feedback om deras dejter. Detta unika tillvägagångssätt möjliggör en djupare förståelse för användarnas behov och hjälper dem att hitta rätt match.