Att skicka visuella hälsningar var det mest populära i Telias nät under årets hjärtligaste dag, det visar ny data från Telia. Vanliga MMS ökade med hela 58 procent i Sverige jämfört med en helt vanlig tisdag och det var seniorerna och gotlänningarna som stod för den största kärleksskjutsen.
Den 14 februari firas kärleken och dagen till ära brukar många höra av sig lite extra till både vänner och familj, i år var inget undantag. Medan samtal och surf var i nivå med en vanlig tisdag visar Telias data att vanliga MMS (58%), SMS (15,6%) och SMS till utlandet (38%) ökade i Telias nät. Den rejäla ökningen av antalet skickade MMS överraskar mest, dessutom visar datan att ökningen tilltar ju äldre man är. Redan i spannet 45–54 år ökar det med hela 44 procent, och i det äldsta åldersspannet 75+ skjuter seniorer ifrån rejält med en ökning på nästan 150 procent.
– Ibland säger en bild mer än tusen ord, och det är roligt att se att fler bilder tog plats i vårt nät i år. Det finns en stark koppling till att sprida extra kärlek under högtider, därför ser vi det här som ett tecken på ökad omtanke bland våra kunder, och särskilt från våra seniorer. Det känns extra varmt i hjärtat, säger Oscar Karlsson, chef för konsumentaffären på Telia.
Gotlänningarnas kärlekshälsningar ökade mest med hela 90 procent jämfört med en vanlig tisdag. Lite mer sparsamma var norrbottningarna med cirka 47 procents ökning. Sett till kommun var det invånarna i Storfors (110,7%) och Borlänge (108,5%) som stod för den största kärleksskjutsen.