I en tid där digital marknadsföring ständigt utvecklas och blir alltmer komplex, presenterar Optimizely en lösning som syftar till att förenkla och effektivisera arbetet för marknadsförare. Med introduktionen av ”Optimizely One” erbjuds nu ett enhetligt arbetsflöde, kraftfullt förstärkt med artificiell intelligens (AI), som samlar alla marknadsföringsuppgifter på ett ställe.
AI i centrum för förändringen
Optimizely One skiljer sig från tidigare verktyg genom att integrera både interna och externa AI-funktioner genom hela marknadsföringslivscykeln. Detta ger marknadsförare möjlighet att arbeta snabbare och fatta mer informerade beslut.
– Marknadsföring är den enda kvarvarande företagsfunktionen som inte har en självklar plattform, så vi designade Optimizely One för att vara processverktyget för marknadsförare. Innehållet är ju ändå det mest centrala när det kommer till digitala upplevelser och Optimizely One erbjuder precis det som marknadsförare behöver för att samordna sitt innehåll och göra tjänster och upplevelser ekonomiskt gynnsamma. Allt detta med hjälp av AI, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely.
Framtiden för digital marknadsföring
Med Optimizely One tar företaget sikte på att ständigt förändra hur marknadsförare arbetar, med målet att leverera exceptionella digitala upplevelser till kunderna.
– Vi fortsätter ständigt att förändra hur marknadsförare arbetar, för att de ska kunna leverera exceptionella digitala upplevelser till sina kunder och skapa maximal affärspåverkan utan att behöva göra några kompromisser. Optimizely One är ett gemensamt processverktyg som ger användarna oöverträffad nivå av transparens, flexibilitet och enkelhet för att hantera hela sin marknadsföringslivscykel, tillägger Mårten Bokedal.