Plexian, en ledande aktör inom datadrivna lojalitetslösningar, introducerar nu en flerkanalsfunktion till sitt verktyg Edge Publish. Denna nya funktion är designad för att på ett smidigt sätt låta företag nå ut till en bredare kund- och medlemsbas med personliga erbjudanden och förmåner via olika kanaler.
Kraften i Edge Publish
Edge Publish erbjuder användarna en intuitiv plattform för att skapa och hantera egna kampanjer, men även de kampanjer som kommer från affiliate-program. Genom sin integration med Plexians egenutvecklade plattform Edge, skapas skräddarsydda erbjudanden baserade på AI, data och tidigare köpmönster som är specifikt anpassade till den individuella kunden.
Flerkanalsfunktionen: Framtidens kommunikation
Den nya flerkanalsfunktionen innebär att det valda innehållet kan visas på flera plattformar som appar, webbsidor och sociala medier, vilket svarar på den ökande efterfrågan från marknaden. Genom att erbjuda användare tillgång till både deras egen kundregister och medlemsdatabas, men även till kunder hos andra företag, kan Edge Publish generera en betydligt större kundbas, vilket i sin tur leder till ännu bättre och mer relevanta kunderbjudanden.
”Många företag spenderar mycket tid på administration och samordning av manuella processer, tid som hade kunnat läggas på betydligt bättre saker. De har ofta inte heller en enhetlig punkt för sina kampanjer. Det är här Edge Publish kommer in i bilden – Edge Publish sköter all administration, tar bort manuella processer och skapar traction på helt unikt sätt. Det gör det möjligt för företag att på ett enkelt sätt skapa och administrera erbjudanden på andra marknadsplatser än sin egen”, säger Fredrik Knutsson, vice-VD på Plexian.
Framtidens möjligheter med Edge Publish
För närvarande är Plexian i samtal med ett antal potentiella kunder och partners inom olika branscher och segment där det finns ett starkt intresse för Edge Publish och dess funktionalitet.
”Vi märker att det finns ett betydligt större intresse och efterfrågan än vi tidigare trott för just denna typ av verktyg och funktion, vilket också för att vi ser en stor marknad inom flera olika branscher för Edge Publish, inte minst i kombination med vår digitala valuta PlexChain. Möjligheten till gemensamma medlemsdatabaser ger också bättre data och insyn vilket i sin tur skapar ännu bättre erbjudanden och förmåner, något som är värdefullt för såväl företagen som den enskilda kunden”, avslutar Fredrik Knutsson.