I ett försök att göra molnbaserade CRM-system mer lättillgängliga för den växande skaran av små- och medelstora företag presenterar nu molnjätten Salesforce sin nyaste produkt, ”Starter”.
Ett helhetsverktyg för moderna företag
Genom att integrera sina tjänster inom försäljning, marknadsföring och kundservice i Starter erbjuder Salesforce nu ett heltäckande system. Funktioner som automatisering, avancerad rapportering och målgruppssegmentering kommer alla att vara tillgängliga i denna nya lösning.
– Starter erbjuder en rad kraftfulla funktioner inom försäljningsområdet, med exempelvis dashboards, enkel e-integration och alltid uppdaterad information om kontakter och potentiella kunder, uttrycker Inger Lise Eng, Sverigechef på Salesforce.
Marknadsföring blir enklare med AI
För de småföretagare som kämpar med att få ut det mesta av sina marknadsföringskampanjer kan Starter erbjuda verktyg som gör processen mer effektiv.
– När det kommer till marknadsföring kan man med Starter skapa kampanjmallar, författa personliga e-postmeddelanden med hjälp av generativ AI och analysera kampanjens resultat, förklarar Inger Lise Eng.
Skalbarhet i fokus
En av de största fördelarna med Starter är dess skalbarhet, vilket ger företag möjligheten att växa utan större hinder.
– Det möjliggör för små- och medelstora företag att börja med ett grundpaket och utöka systemet när behoven växer, säger Inger Lise Eng.
Med en prislapp på endast 25 amerikanska dollar per månad och ett användarvänligt gränssnitt ser Salesforce möjligheten att fylla en viktig lucka på marknaden för CRM-lösningar.