Salesforceägda kommunikationsplattformen Slack introducerar nu Slack Lists, ett nytt verktyg för projekt- och uppgiftshantering integrerat direkt i plattformen. Detta verktyg syftar till att förbättra arbetsflöden och förenkla projekthanteringen för företag och organisationer.
Integration med befintliga funktioner
Sedan Slack blev en del av Salesforce 2021 har plattformen genomgått flera uppdateringar. Med lanseringen av Slack Lists den 6 juni får alla kunder tillgång till ett verktyg som möjliggör planering och styrning av projekt direkt i Slack. Verktyget integreras smidigt med andra funktioner som Workflow Builder och Canvas, vilket skapar en enhetlig arbetsmiljö.
– Med Slack Lists kan du utifrån konversationerna i Slack skapa uppgifter för teamet att agera på. Genom att integrera projekthantering direkt i plattformen kan olika team i organisationen smidigt samla allt de behöver på en plats, vilket innebär att de kan undvika att saker hamnar mellan stolarna och istället slutföra projekt mer effektivt, säger Denise Dresser, VD på Slack.
Anpassningsbara listor
Slack Lists erbjuder anpassade mallar och fält för information om prioriteringar och status i pågående projekt, deadlines, och ansvariga personer. Detta gör det enklare för varje team att få en översikt över projektens framsteg och planera nästa steg.
Listorna är dessutom flexibla och kan justeras för att passa specifika behov och mål för olika arbetsgrupper inom en organisation.
Funktioner i korthet
Hantera projekt
Med Slack Lists kan team hantera och planera projektrelaterat arbete i en gemensam lista som alla har tillgång till. Nya objekt kan skapas för varje uppgift eller leverans inom projektet, med tydliga deadlines och ansvariga personer. Varje objekt kan dessutom tilldelas en prioriteringsnivå och spåras individuellt eller grupperat.
Automatisera och prioritera förfrågningar
Förfrågningar som skickas via ett Workflow i Slack kan automatiskt läggas in i en lista. Detta ger teamen en tydlig översikt över alla förfrågningar de hanterar, vilket underlättar prioritering, samarbete och resursfördelning.
Personliga att-göra-uppgifter
Med Slack Lists kan användare samla och prioritera allt arbete de tilldelats eller äger på ett och samma ställe.
Tillgänglighet
Slack Lists är tillgängligt för alla betalande användare från och med 6 juni.