Efter tolv års ensam dominans inom ordspelskategorin möter nu Wordfeud sin första allvarliga konkurrent. Malmö-baserade spelstudion Undone Games, etablerad av kreatörer med bakgrund inom kommunikation och marknadsföring, lanserar nu sitt första spel, LetterMe. Detta snygga och smarta ordspel är utformat för två spelare och kommer att tilltala de mest kräsna spelarna.
I jämförelse med den mängd ordspel som redan finns på marknaden, sticker LetterMe ut med sin unika design och intellektuella utmaningar. Detta är ett spel som tilltalar en publik som värdesätter god design och engagerande spel.
”LetterMe är gjort för en kräsen publik som värdesätter god design och engagerande spel framför hjärndöda tidsfördriv. Vi ville utmana branschen med ett spel som vi själva skulle vilja spela”, säger Anna Bostam, VD för Undone Games.
Intressant nog är den största gruppen mobilspelare av ordspel kvinnor över 40, men få spel utvecklas med denna demografi i åtanke. Detta är troligen för att de flesta spelstudior grundas och drivs av män. Men här ser Undone Games en möjlighet.
”Vi såg en stor lucka på marknaden för ett spel som LetterMe”, förklarar Annika Frankel, CD på Undone Games. ”Det finns gott om medvetna konsumenter som älskar ordspel, men hittills har fått nöja sig med spel som känns tråkiga eller barnsliga. Du väljer kläder och accessoarer för att spegla din identitet. Varför ska du behöva nöja dig med ett fult spel?”
LetterMe skiljer sig från majoriteten av mobila ordspel på marknaden genom att det är utformat för två spelare. Detta gör spelet perfekt för vänner, par eller familjer att spela tillsammans.
”I Sverige har Wordfeud varit det dominerande ordspelet för två spelare i över 12 år”, säger Anna Bostam. ”Det är helt klart dags att någon erbjuder ett alternativ!”
LetterMe är nu tillgängligt för nedladdning på App Store och Google Play i Sverige och Storbritannien. För mer information, besök Undone Games webbplats på undonegames.se.