Workday, Inc., en framstående leverantör av molnbaserade applikationer för ekonomi och HR, har för åttonde året i rad utsetts till ledare i Gartners Magic Quadrant för Cloud HCM-sviter. Företagets framgångar bygger på dess förmåga att erbjuda innovativa lösningar som kombinerar artificiell intelligens (AI) och maskininlärning (ML) för att förbättra arbetsstyrkans hantering och effektivitet.
Workdays framgång inom HCM
Workday har återigen bekräftat sin position som ledare inom Human Capital Management (HCM) genom att placera sig högst i Gartners Magic Quadrant för Cloud HCM-sviter. Denna framgång speglar företagets förmåga att ständigt innovera och tillhandahålla lösningar som möter de växande behoven hos organisationer världen över. Nästan 5 000 organisationer, inklusive stora namn som BP, PwC och Southwest Airlines, använder Workdays HCM-lösningar för att hantera och utveckla sin arbetskraft.
– Workday HCM utmärker sig genom att våra innovationer erbjuder kunder grundläggande lösningar som rekrytering, löner, lärande, talangoptimering, arbetskraftshantering och mer – i ett enhetligt molnbaserat system som gör det enklare att växa och stödja en global arbetsstyrka, säger David Somers, gruppgeneraldirektör, produktchef för chief human resource officer, Workday.
AI och ML i kärnan av Workdays framgång
Workdays framgång bygger på dess förmåga att integrera AI och ML i kärnan av sin plattform, vilket möjliggör snabb leverans av toppmoderna lösningar. Med Workday AI kan kunder leverera anpassat innehåll till sina anställda, vilket bidrar till ökad engagemang och produktivitet. Företagets Manager Insights Hub använder AI för att leverera automatiserade insikter och förslag på åtgärder för chefer, vilket hjälper dem att maximera sina teams potential.
Workdays bidrag till organisationsutveckling
Workday stöder organisationer i deras strävan att anpassa sig till förändrade affärs- och arbetskraftskrav. Med Workday Adaptive Planning kan användare snabbt jämföra kostnadsvariationer och göra nödvändiga justeringar i sina arbetskraftsplaner. Företaget stöder även organisationer inom olika branscher, som bank och hälsa, genom att möjliggöra användning av både Workday och partnerlösningar för att påskynda digitala transformationsinsatser.
Förnyelse av global lönehantering
Workday förstärker sin globala löneutbetalningsstrategi genom att utveckla djupare integrationer med strategiska leverantörer och erbjuda nya lösningar. Workday Payroll for Australia är ett exempel på hur företaget erbjuder ökad kontroll och flexibilitet för att stödja kompensation och efterlevnad av regelverk, samtidigt som det levererar en enastående upplevelse för anställda.